کد خبر: ۲۳۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۱
به صورت روزانه نبض بورس وضعیت بازار‌های موازی بورس (بیت کوین، سکه، طلا و نفت) را بررسی خواهد کرد و ضمن مرور روند هفتگی قیمت ها، به پیش بینی بازار‌ها در روز‌های آینده خواهد پرداخت.

به گزارش نبض بورس، به صورت روزانه نبض بورس وضعیت بازار‌های موازی بورس (بیت کوین، سکه، طلا و نفت) را بررسی خواهد کرد و ضمن مرور روند هفتگی قیمت ها، به پیش بینی بازار‌ها در روز‌های آینده خواهد پرداخت. 

قیمت سکه        

قیمت سکه امامی امروز در محدوده‌ی ۲۹,۲۴۸,۰۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته معاملاتی ۰.۷۱ درصد کاهش داشته است. 

امروز حباب تمام سکه‌ها بجز سکه بهار آزادی و سکه گرمی قرمز و کاهشی بود بطوری که در زمان نوشتن این گزارش حباب سکه امامی با ۸۶ هزار تومان کاهش به ۵ میلیون و ۶ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی با ۱۲ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۶۱۴ هزار تومان رسید. حباب نیم سکه و ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۳ میلیون ۲۰۵ هزار تومان و ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و در نهایت ۲ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان رسیدند.

قیمت طلا 

قیمت طلای ۱۸ عیار امروز در محدوده‌ی ۲,۴۷۳,۵۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته معاملاتی ۰.۷۱ درصد کاهش داشته است. 

شایعاتی در بازار طلا درباره وضع مالیات ۲۵ درصد شکل گرفت این شایعات واکنش سازمان امور مالیاتی کشور را به همراه داشت و طبق آنچه روابط عمومی این سازمان اعلام کرده است: «هیچ مالیات جدید یا افزایش نرخی در حوزه مالیات ستانی از صنف طلا وضع نشده و اخذ مالیات ۲۵ درصد از طلا کذب است.»
به گفته رییس اتحادیه طلاوجواهر تهران در گفتگو با اکوایران، تصمیم جدید سازمان امور مالیاتی مبنی بر الزام صدور صورتحساب الکترونیکی تاثیری بر قیمت طلا و سکه ندارد و مردم نباید نگرانی درباره مشکلات مالیاتی در آینده در پی این تصمیم داشته باشند.
بذرافشان همچنین تاکید کرد: «باید این اطمینان به طلافروشان داده شود که این سامانه تاثیری در بخش مالیاتی طلافروشان ندارد و تجربه تلخ قانون مالیات بر ارزش افزوده تکرار نخواهد شد.»

قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین امروز در محدوده‌ی ۴۳۸۵۶ دلار معامله شد و نسبت به روز گذشته معاملاتی ۰.۲۳ درصد افزایش داشته است.

بسیاری از تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که ETF بیت کوین منجر به افزایش تقاضا برای بیت کوین خواهد شد، دیگران از تبدیل این ارز دیجیتال برتر به یک دارایی مالی تحت کنترل دولت می‌ترسند. با این حال، رایان لی، تحلیلگر ارشد صرافی بیتگت پیش بینی می‌کند که بیت کوین بسته به تأثیرات این صندوق سرمایه گذاری بین ۳۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ دلار معامله خواهد شد. /اتحادیه طلا و جواهر

قیمت نفت

قیمت نفت امروز به دلیل تعطیلی بازار جهانی ثابت ماند.

خبر‌هایی در بازار نفت رد و بدل می‌شود می‌تواند روند قیمت نفت را تعیین کند از طرفی آنگولا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که این کشور به دلیل اختلاف نظر در مورد کاهش سهمیه نفت، از اوپسی ۹c-fza۱ خارج می‌شود و بنابراین هر چه اوپک کنترل خود را بر بهای نفت از دست بدهد، قیمت نفت بی‌ثبات‌تر و بی‌ثبات‌تر خواهد شد.
از طرفی دیگر در چشم‌انداز ارز ایالات متحده، دلار آمریکا (USD) در حال سقوط است، زیرا بازار‌ها با تمام قوا آماده‌ی کاهش نرخ بهره برای اوایل سال ۲۰۲۴ هستند پس قیمت نفت می‌تواند روند صعودی خود را ادامه دهد.
در روند صعودی، ۷۴ دلار شکسته شد پس از عبور از آن سطح، ۸۰ دلار وارد بازی می‌شود. اگر چه هنوز این سطح تا حدودی دورتر از افق دید است، زمانی که نفت چند روزی بالاتر از سطح ۸۰ دلار بسته شود، ۸۴ دلار در بالاترین حد قیمت قرار می‌گیرد.
در روند نزولی سطح ۶۷.۰۰ دلار در زیر ۷۴ دلار، همچنان می‌تواند به عنوان سطح حمایتی بعدی خواهد بود و بعد از آن پایین‌ترین قیمت جدید برای سال ۲۰۲۳، پایین‌ترین سطح ماه می‌و مارس به ۶۴.۳۵ دلار نزدیک شود که به عنوان آخرین خط دفاعی شناخته می‌شود. اما در ادامه، در صورت کاهش شدید قیمت‌ها، ۵۷.۴۵ دلار به عنوان سطح بعدی قابل ذکر است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار